Mindfulness acasă

Un cuvânt foarte la modă astăzi, mindfulness a devenit, pentru mulți dintre noi, promisiunea unei vieți mai bune. La bază, o practică abordabilă, mindfulness este o tehnică extrasă din budism, prin care oamenii încercau să își conștientizeze obiectiv gândurile, trăirile și senzațiile, fără a le judeca sau a le pune la îndoială.

Cum este mindfulness perceput în lumea modernă

Din păcate, însă, ceea ce a fost cândva un instrument de explorare spirituală, a devenit astăzi un panaceu pentru epoca modernă, un remediu frumos ambalat pentru problemele umane comune, precum sunt stresul, anxietatea și depresia. Mai mult decât atât, această practică a căpătat sensul unei rețete de fericire, în urma căreia toate problemele oamenilor care o aplică vor dispărea. Deși se merge pe ideea că mindfulness este o salvare pentru toți cei care se confruntă cu aceste probleme, acest exercițiu poate scoate la iveală, pentru unii dintre noi, gânduri și sentimente dificil de gestionat. Asta se datorează faptului că nu toți dintre cei care practică mindfulness, în sensul lui actual, sunt pregătiți să aibă de-a face cu ele, din punct de vedere psihologic. Mai ales când aceștia devin nemulțumiți, deoarece se concentrează pe așteptările cu care au pornit în această incursiune, și nu pe simplul fapt de a vedea cum sunt lucrurile cu adevărat.

Așadar, starea de meditație la care îndeamnă mindfulness poate să dea sau nu rezultate, iar asta diferă de la om la om. Deși nu le elimină complet problemele, unii oameni experimentează o pace interioară după ce au practicat mindfulness, în vreme ce alții nu pot atinge niciun fel de conștientizare, întrucât nu se pot concentra pe scopul lor principal, atenția fiindu-le distrasă constant.

Cu ce putem înlocui ideea de mindfulness

Pentru a nu risca în niciun fel și pentru a nu ne complica existența, ar fi bine să ne focusăm pe o formulă concisă de mindfulness, bazată pe firesc și pe însuflețirea vieții. Astfel, pentru a ne asigura că asociem mindfulness cu o stare de bine reală și nu doar cu o conștientizare “goală”, care să nu ne transmită niciun beneficiu, putem să aducem acest concept într-un loc în care poate crește spre folosul nostru: acasă. Aici ne este construită starea de bine la care tindem, motiv pentru care, dacă vrem să facem “curat” în noi înșine, trebuie să începem mai întâi cu extensia noastră fizică, cu ceea ce ne reflectă trăirile, preferințele și viața întreagă: casa noastră. Fiind locul în care ne regăsim, ne liniștim și ne odihnim, acest mediu sigur și familiar este punctul de plecare al stării noastre de bine. Prin urmare, a fi acasă este o metaforă a regăsirii noastre, cu care putem să corelăm mindfulness în sensul nostru personalizat, focusat pe ceea ce contează cu adevărat pentru noi.

Principiile de bază ale stării de bine spre care tindem

Dintotdeauna, oamenii au acordat o mare atenție căminului, dându-și seama că de aici își extrag toată energia și motivația, pentru a face față provocărilor de peste zi. Mai mult decât atât, viața predecesorilor noștri era guvernată de principii simple, dar sănătoase, de care depindea starea lor de bine. Alimentația simplă, bazată, în mare, pe cereale, fructe și legume, activitatea fizică în mijlocul naturii, respirarea unui aer curat, comunicarea vie cu cei din jur, dar și ritmul de viață molcom și cumpătat, guvernat de succesiunea anotimpurilor erau lucruri firești pentru ei. Aceștia se lăsau ghidați de ele pentru că așa le dicta vocea lor interioară, pe care rareori o puneau la îndoială. Și noi putem să aducem înapoi puterea acestor principii, practicând sensul unui mindfulness simplificat, care nu ne supune unui program de reinventare personală, ci mai degrabă ne ajută să descoperim ceea ce contează pentru bunăstarea proprie.

În linii mari, tot ce trebuie să facem este să ne concentrăm pe factorii care influențează starea de bine acasă. Câtă vreme reușim să avem o casă confortabilă, luminoasă, aerisită, care ne ajută să ne odihnim corespunzător și care are spații special amenajate pentru petrecerea unui timp de calitate cu cei dragi, starea de bine își va face loc cu ușurință. În plus, apartenența la un cartier care răspunde la nevoile de socializare, de recreere și de dezvoltare personală completează armonia dintre interior și exterior, corporal și spațial. Natura înconjurătoare, spațiile verzi, grădinile private, dar și spațiile dedicate comunității din care facem parte, își spun și ele cuvântul în ideea de mindfulness cu care rezonăm.

Cum aducem mindfulness la noi acasă

Starea de calm și de relaxare pe care o obținem prin mindfulness acasă ar trebui să se simtă ca un exercițiu de meditație, care ne ajută să fim conștienți și să ne conectăm la întreaga lume. Dacă dorim să avem o casă în care să fim prezenți, atenți și cu focus pe ceea ce simțim, putem alege culori calde, pastelate, inspirate de natură pentru finisaje și mobilier. Să fim atenți că trecerea dintr-o cameră într-alta să se facă echilibrat și fluid, fără a aborda schimbări frapante de culoare în aceste spații. Să încercăm, de asemenea, să nu le încărcăm cu prea multe piese de mobilier sau cu lucruri care nu ne sunt de un real folos în viața de zi cu zi. Vom evita astfel stresul, anxietatea și sentimentul de apăsare asociate cu haosul și dezorganizarea pe care acestea ni le inspiră. Mai puțin înseamnă mai mult, atunci când vorbim despre relaxarea de-acasă. Studiile au arătat că această stare de bine este susținută și de cantitatea de lumină naturală de care beneficiază locuința noastră. Așadar, spațiile vitrate, care ajută la dispunerea corectă de lumina solară, încurajează încorporarea elementelor naturale în casele noastre, întrucât petrecerea timpului cât mai aproape de natură este o alta modalitate de a practica mindfulness acasă. Aducerea naturii la interior, ca o continuitate a acesteia, prin încorporarea texturilor de lemn, a tonurilor verzi sau a plantelor de interior este un mod simplu de a îmbrățișa mediul natural din confortul casei noastre.

Puternic dedicați stării de bine a oamenilor care vor locui în cartierele pe care le construim, noi, h4l, promovăm un mindfulness asumat, concentrat pe simplitate și conexiune neîntreruptă cu natura. Dacă vrei să aduci toate acestea în viața ta, alege-ți un cămin în care să-și facă loc bucuria și împlinirea, inspirate de un stil de viață sănătos.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn