Cum transformăm orașele în care trăim în locuri în care să iubim mersul pe jos

h4l HOLBAN, h4l, home 4 life, pentru cei care îndrăznesc, apartamente de vânzare București, apartamente Băneasa, imobiliare București, Cum transformăm orașele în care trăim în locuri în care să iubim mersul pe jos

În ziua de azi simțim tot mai acut nevoia de a deveni una cu natura, de a-i simți beneficiile și de a fi parte din ea cu blândețe și cu grijă. Schimbările climatice trag un semnal de alarmă asupra faptului că trebuie să încetinim pasul spre consumerism și spre aglomerarea spațiilor în care trăim. Ar fi ideal dacă ne-am putea concentra pe ceea ce este cu adevărat folositor pentru noi și pentru sănătatea noastră fizică și mintală și anume, de a ne face un obicei din a merge pe jos cât mai des.

Cum transformăm orașele în care trăim prin mersul pe jos

Cum însuflețim viața trăind în oraș, Cum transformăm orașele în care trăim în locuri în care să iubim mersul pe jos

Putem să ne plimbăm și să mergem mai des pe jos când locuim în oraș? Cu siguranță, chiar dacă, momentan, multe orașe mari din România nu sunt foarte prietenoase cu mersul pe jos. Și asta nu pentru că nu ar exista promenade, alei pietonale și alte elemente speciale de infrastructură pentru ca oamenii să ajungă ușor dintr-un loc în altul. Ci pentru că aglomerația, zgomotele și aerul poluat fac din mersul pe jos o activitate nu neapărat plăcută, mai ales dacă asta se întâmplă în proximitatea bulevardelor și a străzilor hiper circulate.

Practic, capacitatea de a ne plimba prin orașe nu a mai fost în focusul proiectanților urbanistici, întrucât nevoia de a folosi mijloacele de transport a fost tot mai crescută. Cu toate că orașele par a fi făcute pentru a reflecta această preferință a oamenilor de a folosi vehiculele spre a se deplasa dintr-o parte în alta, există mișcări în întreaga lume pentru a aduce înapoi bucuria de a merge pe jos.

Oamenii își doresc să locuiască în orașe care să le deschidă apetitul pentru mersul pe jos și care să nu îi facă să se simtă dependenți de mașini. Aceștia știu că plimbatul are numeroase avantaje pentru ei, printre care se numără:

  • contribuția la un mediu mai curat și o amprentă de carbon mai mică (eliminând noxele pe care mașina cu care s-ar fi deplasat le-ar fi eliminat în aer)
  • o imunitate mai bună și o stare de bine, prin reducerea anxietății și riscului de a avea depresie, a face boli de inimă, diabet, AVC, hipertensiune arterială și multe altele.
  • economisirea banilor dați pe combustibil, pe întreținerea mașinii ori pe taxele de parcare, precum și eliminarea stresului de a găsi un loc de parcare în zonele aglomerate.
  • mai multe interacțiuni umane decât atunci când conducem, contribuind astfel la creșterea stimei de sine și a sentimentului de fericire.
  • beneficii psihologice – atunci când ne plimbăm în natură este benefic să o facem singuri, așa vom reuși să ne recreem, să ni se așeze gândurile și să obținem mai multă claritate, în vreme ce, în zonele urbanizate, plimbarea în compania cuiva este mult mai plăcută.

Cartiere mai verzi, care îndeplinesc rapid nevoile oamenilor

Cum recunoaștem un cartier verde

Pentru ca orașele să devină mai prietenoase cu mersul pe jos și pentru a-i încuraja tot mai des pe oameni să facă asta, este necesară dezvoltarea infrastructurii în acest sens. Mai mult, vechile cartiere pot fi adaptate pentru a veni în întâmpinarea oamenilor atunci când trebuie să se deplaseze pentru a ajunge dintr-un loc într-altul. În ce privește noile cartiere sau cele care urmează a se proiecta, este important să se ia în calcul cât de benefic este pentru oameni să meargă pe jos, dar și să aibă aproape, la distanțe agreabile, cât mai multe puncte de interes pentru ei.

De exemplu, în cartierele h4l totul este adaptat nevoilor locatarilor, primând fericirea, satisfacția și starea lor de bine. Astfel, aici găsești numeroase zone dedicate, precum sală de fitness, work office gratuit, community center, zone comerciale, puncte sanitare și multe spații verzi adaptate pentru orice categorie de vârstă, așa încât oamenii să se simtă încurajați să iasă afară, dar și să meargă pe jos pentru a ajunge mai rapid unde doresc. De obicei, acestea sunt plasate în proximitatea unor centre de interes în orașe precum București (un cartier de case cu grădină și patru cartiere de apartamente), Brașov (un cartier de apartamente), Constanța (un cartier de apartamente) și accesul către acestea se face ușor și rapid, la maximum 15-20 de minute de mers pe jos. Prin urmare, contează poziționarea cartierelor în aglomerarea urbană, dar și felul în care este organizat în interior, pentru ca rezidenții să aibă cât mai multe ocazii de se plimba dintr-o parte în alta, dar și de a interacționa cu comunitatea, de a împărtăși aceleași valori.

Mobilitate electrică – mai puțin zgomot și zero noxe

Mersul pe bicicletă și transformarea pe care o poate aduce vieții noastre în oraș

Când vorbim despre reducerea amprentei de carbon, o măsură absolut necesară de luat pe fondul impactului negativ pe care gazele cu efect de seră îl au asupra biodiversității, acest aspect poate fi îmbunătățit considerabil dacă oamenii vor înlocui mijloacele de transport poluante cu unele care nu afectează calitatea aerului. Pe lângă utilizarea vehiculelor electrice, precum și dotarea orașelor și a cartierelor cu infrastructură specifică pentru încărcarea electrică a acestora, este important ca oamenii să înțeleagă cât de mult bine pot face planetei dacă reconsideră felul în care pot să se deplaseze către ceea ce îi interesează. Minim 10 % din locurile de parcare din cartierele h4l sunt prevăzute cu stații de încărcare pentru mașinile electrice, așadar e important ca oamenii să fie încurajați să perpetueze binele cu ajutorul dezvoltatorilor, dar și autorităților locale.

În altă ordine de idei, tot mai multe orașe mari din lume transformă străzile circulate de obicei de automobile în spații publice cu utilizare mixtă, de tip car-free, pe care oamenii se pot plimba în voie. În aceeași notă, în orașul Melbourne, Australia, s-a inițiat ”Planul Melbourne”, care orbitează în jurul noțiunii de ”cartier de 20 de minute”, referindu-se la ideea de a trăi local, oferind oamenilor posibilitatea de a-și satisface majoritatea nevoilor zilnice cu ajutorul unei plimbări de 20 de minute de acasă, pe jos, cu bicicleta sau prin transportul în comun (de cele mai multe ori nepoluant).

Pentru ca lumea să se schimbe și să adopte o optică prietenoasă mediului înconjurător, datorită căruia să trăim sănătos și ne bucurăm de viață, este important să facem parte din comunități în care să prosperăm cu ajutorul acestor viziuni. De altfel, dacă orașele și cartierele în care trăim vor crea cadre potrivite pentru a le lua la pas, a folosi bicicleta ori mijloace de transport sustenabile, atunci acestea ar deveni mai curate și mai primitoare.

Dacă vrei ca experiența ta în acest sens să înceapă de undeva sigur, inovator și cu focus pe însuflețirea vieții și creșterea calității acesteia, oricare dintre casele și apartamentele h4l te așteaptă să le transformi în ”acasă”.

Acest articol există și în limba engleză aiciHow to transform the cities we live in into places to love walking